Skip to content

Ska vi byta…

3 maj, 2011

Igår kväll låg Handendär och jag och sjöng Ska vi byta grejer med varann. (Ja, vi är närmare trettio och ska gifta oss om en månad.) Vi kom ganska långt innan vi började tröttna, och så sa Handendär att det är lite lättare om man är två, då hjälps man åt att komma ihåg hela listan.

Ja, sa jag, och det blir ganska mycket tråkigare annars. ”Ska jag byta, ska jag byta grejer, ska jag byta grejer med mig själv.” Då fnissade han.

Sen fick jag förstås en barnslig knäpp och började sjunga om att byta snoppar istället. Jag byter en alldeles skär mot en liten tunn; en lite sned mot en ganska lång, en ganska lång mot en lagom tjock, en lagom tjock mot en omskuren, en omskuren mot en alldeles skär, en alldeles skär mot en liten tunn SKAAA VI BYYYTA, SKA VI BYTA SNOPPAR, SKA VI BYTA SNOPPAR MED VARANN.

Gonatt, sa Handendär då.

5 kommentarer leave one →
  1. 3 maj, 2011 10:16 f m

    Åh gud, jag garvar ihjäl mig.

  2. TalkBack permalink
    3 maj, 2011 12:43 e m

    Hahaha! Jag hoppas att min blivande fru kommer att vara lika barnsligt rolig som du! :)

Kommentera

