Skip to content

BERGET.

29 mars, 2011

När man jobbar hemma så kan det hända att man tar tag i lite hushållsysslor. Eventuellt är det kanske ibland för att undvika det där faktiska arbetandet man borde göra, ibland är det för att man väntar på något, och ibland är det helt enkelt för att man kan boka de där tvätt-tiderna dagtid.

Då kan man fundera på om det borde finnas lagstadgade gränser för exakt hur mycket sängkläder ett tvåpersonshushåll faktiskt behöver.

3 kommentarer leave one →
  1. 30 mars, 2011 3:25 e m

    Haha, kloka ord!

  2. 2 april, 2011 1:12 e m

    Ingen lag, men husmors-tumregeln jag fått lära mig (antagligen inte av min egen mamma, men ändå) är 3 per säng: 1 uppsättning i sängen, 1 i tvätten och 1 i garderoben. Vsg för info, som man säger. :)

    • 4 april, 2011 3:18 e m

      Jag bäddar rent varje söndag. Om jag inte hann fixa tvättid, eller behövde prioritera andra saker att tvättas, skulle det kunna bli panik.

Kommentera

