Skip to content

Kroppsbilder får tårta

28 mars, 2011

I fredags var det ett år sen den allra första bilden las upp på Kroppsbilder — den på mig, då. (Glömde jag bort att hålla koll på det exakta datumet? Kanske.)

På ett år har det publicerats nästan 200 bilder, och närmare 4000 kommentarer. Jag har blivit intervjuad i tidningar och radio, fått föreläsa, nästan-näckat i riktig studio, och så vidare. Men framför allt har jag fått sån fantastisk respons. Mail, och kommentarer på bloggen och annorstädes, om hur fantastiskt det är att få se olika kroppar, att få lite perspektiv på siffrorna, och i många fall att inse att om man tycker att en kropp som är lik ens egen är snygg så kanske man själv är snygg. Det känns faktiskt som att jag gjort nåt slags liten skillnad för ett icke obetydande antal människor.

Det är så värt den relativt begränsade skit jag har fått. Att kallas äcklig val på Flashback, eller anklagas för att hetsa till fetma och främja ohälsa, bleknar liksom då. Eller för den delen folk som klagar på uppdateringsfrekvensen eller att jag har för dåligt urval av kroppar och bilder.

Tack för att ni varit med, hörni.

18 kommentarer leave one →
  1. 28 mars, 2011 11:08 f m

    Grattis! Så roligt att se den bloggen växa och bli stor.

  2. 28 mars, 2011 11:29 f m

    Grattis och riktigt bra jobbat!

  3. 28 mars, 2011 12:20 e m

    Bra jobbat!

  4. 28 mars, 2011 12:29 e m

    Tack!

  5. 28 mars, 2011 12:34 e m

    Grattis!

  6. 28 mars, 2011 12:54 e m

    Det är vi som ska tacka! Det är ett jättebra projekt. Jag tycker att det borde bli bok =)

  7. 28 mars, 2011 1:42 e m

    Grattis!

  8. 28 mars, 2011 2:38 e m

    GRATTIS till en superbra projekt!

  9. 28 mars, 2011 2:57 e m

    Grattis!

  10. 28 mars, 2011 4:28 e m

    Tacktacktack!

  11. Hmm permalink
    28 mars, 2011 9:32 e m

    Oh det är inte slut än! Kan leda till ännu större saker. Jag tror att det här var jättenyttigt (även om jag aldrig själv skulle ställa upp)

  12. 30 mars, 2011 10:31 f m

    heja heja!

  13. 1 april, 2011 10:07 f m

    Jättebra initativ!

    Men klagar de på urvalet av kroppar? Jag har fattat det som att alla som kommer skickas in publiceras, så är det fel urval så beror det väl på vad för bilder folk skickar in?

    • 1 april, 2011 10:23 f m

      Exakt sa. De tycker att det ”borde” vara mer av nan sorts kropp eller storre bredd eller fler av nanting. Lite oklart hur jag ar tankt att atgarda detta.

      • 1 april, 2011 10:27 f m

        He he. Det är ju inte lätt om folk inte skickar in ”rätt” kroppsbilder och det som återstår är för dig att klippa och klistra i PS så att alla blir nöjda och glada… :)

        Du får svara kritikerna att de får försöka göra något åt att de med den kroppstyp som saknas inte skickar in bilder, om de upplever det som ett problem.

  14. sanna permalink
    3 april, 2011 9:03 f m

    you go girl!!!!!!

  15. LisaW permalink
    3 april, 2011 11:29 f m

    En folkbildningsgärning. Hurra för dig. Nu igen. :-)

    Fin fin fin syster har jag.

  16. Alex permalink
    5 april, 2011 4:54 e m

    Fast du främjar ju stor grad den psykiska hälsan? Som en ”kompis” sa till en annan vän när hon hade sprungit Göteborgsvarvet på en hyfsat bra tid, ”men du är ju tjock”, jo, men man kan faktiskt ha bra kondis trots BMI 28 och ett antal trivselkilon som fluff runt midjan, och dessutom bra värden.

    Älska kroppsbilder, ska få tummen ur och skicka in bild.

Kommentera

