Skip to content

Fyra bröllop, del två + bonusbild

22 mars, 2011

I dagens Aftonblad skriver jag lite mer om Fyra bröllop. Samt är på bild i en stor puffig bröllopsklänning.

Det är inte den jag ska ha på mig, men jag fick en viss respekt för kvinnor som gifter sig i dylika — det är varmt i en sån där. Massa lager och stora underkjolar med isydda ringar så klänningen ska stå ut ordentligt, och man blir väldigt medveten om hur man rör sig och den stora massa som rör sig runt en. Spännande. Men krångligt.

Också roligt var butiksbiträdet som fick stå hopkrupen bakom mig och hålla ihop klänningen, eftersom den inte riktigt gick igen i ryggen. Glamour!

8 kommentarer leave one →
  1. 22 mars, 2011 2:14 e m

    Älskade att din tatuering syntes på bilden. Den var snygg till klänningen.

  2. Jessica permalink
    22 mars, 2011 5:03 e m

    Har någon sett My Big, Fat, Gypsy Wedding på C4? Borde gå att se på 4od. Där kan vi snacka klänningar. Jag såg ett avsnitt och där hade bruden en ljuslila klänning med en gigantisk kjol och snört liv, samt led-lysen och animatroniska fjärilar insydda i tyllet.

    När de kom till mottagningen efteråt släckte de ner ljuset och tärnan knäppte på hela härligheten. Och jag fick en sån identitetskris, för jag vill verkligen inte vara en sån där person. Men min första tanke var inte ”Vad kul att hon får det bröllop hon vill ha!” (Det var min andra tanke, jag är inte helt förtappad.) Nej, min första, ogina, tanke var ”Åherregud, det var det mest smaklösa jag sett i hela mitt liv!” Sen skämdes jag jättemycket.

    Men den var makalös.

    • 23 mars, 2011 12:19 e m

      Ska jag erkänna att vi skojade om LED-bröllopsklänningar? Som lyser upp när man kysser varandra?

      …innan vi ens var ihop?

  3. 22 mars, 2011 7:34 e m

    Haha, jag ska lätt ha en sån klänning som Jessica skriver om, låter underbart! Den modellen du har på dig Julia var assnygg också, kanske en sån jag ska satsa på när (om) jag står brud, så man kan ha sina sneakers på sig. Är inte mycket för det där med klack.

    • 23 mars, 2011 12:18 e m

      Om jag skulle ha lång klänning skulle jag LÄTT ha Chucks. Handendär har lagt in ett milt veto, dock, så nu blir det inte så.

  4. 23 mars, 2011 12:14 e m

    Haha, älskar att nån fick stå och agera duct tape därbak.

    • 23 mars, 2011 12:18 e m

      Jepp! Men det var i alla fall inte så att det bara fanns trettiåttor att prova.

Kommentera

