Skip to content

Bröllop: uppdatering

18 mars, 2011

Jag lobbar just nu för en jordnötssmörochsyltmacke-cerenomi. Han brer en brödskiva med jordnötssmör, jag brer en med sylt (eller kanske tvärtom i och för sig, för annars spiller jag bara på mig) och sen sätter vi ihop dem. För även om man tar isär skivorna är de aldrig mer bara jordnötssmör- eller syltmackor, de har oåterkalleligt kladdat på och påverkat varandra.

Sen äter vi upp dem som en symbol och ett löfte om att alltid nära och ta hand om varandra. Och kanske för att vi inte ätit sen lunch.

16 kommentarer leave one →
  1. 18 mars, 2011 11:08 f m

    Som varandes något udda så tycker jag att det var en rätt fin idé. Om än något kladdig :)

  2. Christina Fredriksson permalink
    18 mars, 2011 11:32 f m

    Den idén snor jag om jag nånsin gifter om mej:)

  3. 18 mars, 2011 12:46 e m

    Det låter fint… vad säger handendär om saken?

  4. 18 mars, 2011 1:27 e m

    jordnötssmör är ju vansinnigt gott. synd att förstöra det med sylt. jag tycker ni ska ha en jordnötssmör/banan-ceremoni!

    • 18 mars, 2011 1:30 e m

      Fast jag gillar ju sylt. Även om det är en risk med fina kläder.

      Och bananer kladdar inte av sig in i jordnötssmöret. Symboliken, Chris, SYMBOLIKEN.

      • 18 mars, 2011 7:27 e m

        Banan kan ju symbolisera massa saker! Kuk tex? Eller kanske en mikrofon! Jag tycker det är relevant symbolik.

        Vänligast
        /Med uppenbar känsla för stil

  5. Fröken N permalink
    18 mars, 2011 1:33 e m

    Låter som en fin idé! Enda bröllopet jag varit på var i Tyskland, där fick brudparet såga itu en mindre trädstam tillsammans för att visa sin samarbetsförmåga, det såg skitjobbigt ut.

  6. 18 mars, 2011 2:01 e m

    HAHAHA så jävla quirky. Ska ni inte ha leopard-pumps och ballonger istället för blommor också? ;-) Kanske hembakade cupcakes istället för bröllopstårta? ;-)

  7. 18 mars, 2011 7:52 e m

    ”oåterkalleligt kladdat på” Symboliken är obetalbar LOL

  8. 18 mars, 2011 11:26 e m

    Jag tycker jordnötssmör är vidrigt, men om vi bortser från det så: Gör’t!

  9. LisaW permalink
    21 mars, 2011 10:54 f m

    *gnäggar* Inte helt oävet. Jag köper symboliken rakt av. Fibertoast eller vitt formbröd?

Trackbacks

  1. Lösa bröllopstips « Julia Skott – pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

