Skip to content

Nördar på spa

3 mars, 2011

Jag och Handendär diskuterar att ta en natt på nåt slags avslappningsställe. Vi har i och för sig diskuterat det lite då och då ganska länge, men nu diskuterar vi det mer konkret.

Jag föreslog att han borde lämna telefonen hemma, så att han kan slappna av helt. Han tyckte inte alls att det lät som en bra idé, och försökte förklara varför, tills han insåg att argumenten i hans huvud var i stil med ”men då kan jag ju inte jobba!” och ”jag kan ju inte ta det lugnt när jag ska slappna av” och började fnissa.

Jag frågade om han aldrig glömmer mobilen hemma och vad han gör då, och han sa att det är ungefär lika sannolikt som att han glömmer byxorna.

2 kommentarer leave one →
  1. 3 mars, 2011 10:39 e m

    mmm, det kan vara lite svårt att släppa taget om mobilen, om än för en kort stund… :) spa låter som en bra idé! vilket funderar ni på?

  2. Cecilia permalink
    9 mars, 2011 8:06 e m

    Måste tipsa om Hasseludden Yasuragi! Morgonrock och snubbeltofflor gör det omöjligt att inte slappna av! Och så timvis med varma bad :).

Kommentera

