Skip to content

Laga trasig ögonskugga!

4 februari, 2011

Allt är inte förlorat när en ögonskugga går sönder! Isopropylalkohol to the rescue.

(Jag borde kanske ha tänkt på att skuggan var svart, och haft lite mer ljus så det skulle synas bättre. Men jag tror att ni fattar ändå.)

11 kommentarer leave one →
  1. 4 februari, 2011 5:28 e m

    Oh, nifty!

  2. Åsa permalink
    4 februari, 2011 6:33 e m

    sedan jag lärde mig det här trixet på din blogg (förra sommaren?) så har jag lagat tre ögonskuggor.
    jag upptäckte dessutom att mujis lilla ”fylla-på-reseflaskor-kit” är utmärkt till just detta ändamål.
    spateln är bra att finfördela och blanda med och pipetten är suverän till isopropylalkoholen (ingen risk att råka hälla översvämning).

    http://www.muji.eu/pages/online.asp?V=1&Sec=18&Sub=78&PID=2044

  3. Hmm permalink
    4 februari, 2011 7:08 e m

    Koolt!

  4. Tove permalink
    5 februari, 2011 10:19 f m

    Coolt! Funkar det här på rouge, solpuder, vanligt puder och liknande också?

    • 5 februari, 2011 10:22 f m

      Jepp! Alla puderprodukter som gått sönder, vad jag vet.

      • Tove permalink
        5 februari, 2011 11:29 f m

        Fantastiskt. Tack så väldigt mycket för att du har delat med dig av det här!

  5. 5 februari, 2011 2:32 e m

    Julia, du är så grym! Vet nu hur söndagen ska spenderas! =D

    • 5 februari, 2011 2:34 e m

      Det är faktiskt sjukt tillfredsställande. Rapportera hur det går!

  6. 3 mars, 2011 1:23 e m

    Haha men fett coolt! Hur kom du på det här? :p

Kommentera

