Skip to content

Mitt livs andra tekanna

30 december, 2010

Över julen var jag i England och hälsade på päronen, och gjorde mest ingenting. Nu i mellandagarna har jag varit på en fyradagars drejkurs, där jag bland annat producerade den här steampunktekannan. (Tillägg efter oförtjänt beröm på Twitter: Jag har alltså drejat i några år, det här var inte något jag producerade efter två dagars kurs. Det vore imponerande. Det här var min första tekanna, den gjorde jag för ganska precis tre år sen.)

Jag var faktiskt lite tveksam ett tag om jag skulle pimpa den, eftersom ursprungsformen blev så himla bra, men vafan. Det var en rolig idé och jag är sjukt nöjd. Det blev skitballt. (Men satan vad tid det tog att sätta ihop den.) Knoppen är en sexkantig bult, ifall det inte syns.

Nu ska jag klappa på Handendär, som har flunsa och 39 graders feber, och fundera på att skriva ihop nåt slags årskrönika.

16 kommentarer leave one →
  1. 30 december, 2010 5:10 e m

    Grym! Jag började upptäcka steampunk som en stil även utanför science fiction gengern, alltså mer i verkliga livet, bara i våras. Ascool kanna – och superfint jobb!

  2. 30 december, 2010 5:13 e m

    Åh! Vilken talang du har!

  3. 30 december, 2010 5:32 e m

    men shit värsta begåvade jue!

  4. 30 december, 2010 5:38 e m

    Tackartackar!

  5. Agnes permalink
    30 december, 2010 6:06 e m

    Åååh vilken fin tekanna! Snyggt och bra med steampunk-detaljer också :)

  6. 30 december, 2010 6:37 e m

    Bravo!

  7. 30 december, 2010 7:00 e m

    Först vill jag säga att jag älskade designen på din kanna, hur cool som helst och jättefin. Sen vill jag säga att den tekanna jag kom till via länken, om det var den första du gjort så var det väldigt imponerande. Den var ju jättefin den också.

  8. 30 december, 2010 7:28 e m

    Åh! Älskar!

  9. 30 december, 2010 10:57 e m

    Gud vilken snygg! Och vad avundsjuk jag är på dig som gått drejkurs.

  10. 31 december, 2010 12:56 f m

    Ah, habegär! Det finns ingen chans att du börjar sälja drejade tekannor antar jag?

    • 1 januari, 2011 3:02 e m

      Det är ganska många som föreslagit det nu, men det är ganska mycket jobb inblandat… vi får se. =)

  11. Anna permalink
    31 december, 2010 12:49 e m

    WOW. Så himla fin!

  12. Hmm permalink
    2 januari, 2011 1:04 e m

    Mycket snygg!

Trackbacks

  1. Tweets that mention I made a #steampunk #teapot! ‎ -- Topsy.com

Kommentera

