Skip to content

År tre – recap

12 december, 2010

Idag, precis lagom till att tema-månaden är slut, lustigt nog, fyller den här bloggen tre, och jag har enligt hävd och tradition samlat ihop några av årets bästa inlägg. Typ. Här har vi best-of från år ett och två.

Jag…

…började med dagens T-shirt. (Och bara fortsatte och fortsatte.)

…ville få ompröva det mesta.

…hade såna där dagar.

trillade dit.

…kom med dejtingtips för puckon.

…hade inga illusioner.

…tyckte att folk kunde kommunicera lite mer.

…testade väldigt konstig foundation.

…lärde mig om fånighetspingis.

…funderade på min barndoms kyrkliga ritualer.

…skrev om ”egentligen”.

…visade vad jag har i handväskan.

…skrev en introduktionsföreläsning om tjåkis, var tydligen inte alls tjock, förklarade om simhallen, var en kropp, var inte tjock på riktigt igen, tyckte att det var inte bara att, förklarade lite om BMI,  tänkte på hon inuti som vill ut, photoshoppade mig själv, fick bantningstips, hade rätt till en dålig dag, var inte skyldig nån att vara vacker,

affektbloggade. Det var skönt.

…skrev om giftermål och feminism

…fabulerade om konstnärslöner.

…tyckte saker om Snälla Killar och Starka Tjejer.

…suckade om duktiga pappor.

…påpekade vad en diagnos faktiskt är.

…satte en ring på det men tänkte inte bröllopsbanta och fick förklara-försvara, och tyckte att äkta var upp till en själv, och blev av med lokalen, funderade på efternamn, bad om ursäkt,

…hatade behåshopping.

…räknade ut antal popcorn i en påse.

…fick sunkiga köpa-inlägg-erbjudanden. Både en och två och tre gånger.

…funderade på facebookskryt.

…undrade om det är lika synd om föräldrar och barnfria.

virkade godis.

…tyckte saker om vita media.

…försökte komma på sätt att göra av med pengar, och var tråkig på riktigt.

…och sen var det mest tema-listan.

3 kommentarer leave one →
  1. Lina permalink
    12 december, 2010 2:08 e m

    Nu när jag ser den här sammanfattningen kan jag inte låta bli att gå tillbaka och läsa om en del inlägg, och jag slås om igen av hur hemskans klok du är och hur mycket jag uppskattar din blogg.

Trackbacks

  1. I AM THIS MANY « Julia Skott – pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

