Skip to content

Dag 29: Dina mål

10 december, 2010

Mina mål… på ett bredare plan så vill jag kunna försörja mig som journalist — vilket jag gör idag, och tror att jag har goda chanser att fortsätta göra, men det är aldrig givet. Jag vill göra saker jag tycker är roliga, jag vill kunna resa och ta det lugnt.

Jag vill ha ett eget program. I radio eller TV. Det finns flera olika ämnen, och flera specifika programidéer, men de är lite i utvecklingsstadiet antingen i mitt huvud eller i en dator. HÄMLIGT. Jag vill få fortsätta skriva krönikor, nu när Aftonbladet-gigget tar slut. Jag vill få träffa intressant människor och göra långa intervjuer.

Jag vill ha ett hus. Det har jag redan sagt, tror jag. Ett hus fullt med fina saker och böcker. Det är ett mål — både praktiskt och ekonomiskt.

Jag vill vinna nåt slags pris för mitt arbete.

One Comment leave one →
  1. 10 december, 2010 1:09 e m

    Intressant att nästan alla dina mål är yrkesrelaterade. Jag känner likadant, och har nästan identiska mål för mig själv. Dock klarar jag mig utan priset. :)

    Kanske tar man tvåsamheten för given när man (jag) utesluter ”en fungerande tvåsamhet” som ett av målen. Eller ”nära och bra relationer” i största allmänhet. Ett mål kan kanske inte vara något som redan är i ens ägo, men samtidigt kan ju målet vara att fortsätta på samma väg.

Kommentera

