Skip to content

Day 22: Något som upprör dig

3 december, 2010

Något som upprör mig… på fel dag kan det vara nästan precis vad som helst. Fråga mig en dålig dag om folk som inte kan skilja på subjekt och objekt, eller som stavar loser med två O.

Något som nästan alltid upprör mig är folk som tror att man får säga vad som helst bara man följer upp det med att man bara skojar, eller att man bara säger som det är, eller att man säger det alla tänker. Folk som tror att de är balla och rebelliska och modiga och frispråkiga för att de säger otrevliga och elaka och obehagliga och korkade saker. Då blir jag upprörd och förbannad och trött och irriterad.

4 kommentarer leave one →
  1. 3 december, 2010 11:09 f m

    ”jag bara påpekar vad som är subjekt och objekt, så kan ju du ba deal with it!”

    näråmen. du är den trevligaste språkrättaren jag känner.

    • 3 december, 2010 11:22 f m

      Jag säger bara som det är.

      • Hmm permalink
        3 december, 2010 3:43 e m

        ”, eller att man bara säger som det är, ”

        LOL

  2. 3 december, 2010 1:17 e m

    ”Jag är ju bara ÄRLIG. Jag tänker bara på din hälsa. Ta inte så illa vid dig.”

Kommentera

