Skip to content

Dag 11: Dina syskon

22 november, 2010

(Min scanner fick hicka igår, annars hade jag lagt in en bild från 1985 här, med oss alla på trappan till huset där jag växte upp.)

Vi är fem stycken. Min storebror har en halvsyster som jag inte är släkt med och bara träffat några gånger — jag räknar inte henne som syskon, men jag ställde ändå in mina planer när han bad mig visa henne Stockholm förra året. Ska man vara väldigt inklusiv har halvsystern också halvsyskon ytterligare ett steg bort.

Men jag har fyra syskon. Två storebröder, en storasyster och en lillebror. Det är ett glapp mellan de stora och oss två, så ganska länge var de ganska mycket större än vi. Numera umgås vi väl mer som folk — fast inte så ofta som man kanske skulle vilja. Men jag kan fika med syrran och tävla med lillebror och mellanstorebror i filmquiz och åka och bada med storebror och hans barn.

Barnen ja. Jag har tio syskonbarn. Vilket kanske förklarar varför vi inte ses så ofta.

One Comment leave one →
  1. 22 november, 2010 7:33 e m

    Okey nu vaknar konspirations teoretikern i mig det kanske är något som går typ fågelinfluensan fast det i det här fallet var den stora Scannerinfluensan som de säkert har varnat för på radion fast jag missade det hela!
    Jag hade i varje alla fall också skannings problem (läs: skannings katastrof) igår som man kan läsa på:

    http://dyslektiskairrfarder.wordpress.com/2010/11/21/jinxed-eller-bara-sjukt-otecknisk/

    Madam är ju väldans Mac kunnig har jag förstått det som, så har du lösningen på varför det inte funkade för mig får du gärna höra av dig eller om du vet vart jag hittar ”instalations cd´n på nätet för min lila i alla fall i skrivandets stund levande lilla Lexmark 2200 serien (X2670) för jag försökte på http://www.lexmark.se/ men det hade jag inte mycket för!

    Mvh en tekniskt förrvirad dyslextier!

Kommentera

