Skip to content

Dag 9: Vad du tror på

20 november, 2010

Jag kunde inte riktigt med att översätta till ”din tro” — jag har skrivit förut om min brist därpå.

Så vad tror jag på? Ibland vet jag inte. Ibland kan jag känna att jag är en extremt förvirrad och åsiktslös person. Ibland tittar jag på en fråga, stor eller liten, från massa håll och vet inte riktigt vad jag tycker. Ibland vet jag vad jag tycker men kan inte nödvändigtvis motivera det.

Så vad tror jag på? Jag tror på massa saker, men precis som med favoriter är det svårt att välja ut vilka man ska berätta om.

Jag tror att de flesta människor är både smarta och korkade, att vi är både snälla och dumma. Vissa väljer ena sidan och håller sig där, andra växlar. Jag tror att vi många gånger är dåliga på att kommunicera och visa respekt för varandra, för det är så mycket enklare att bara köra på.

Jag tror att det går att ha ett rättvisare samhälle och en rättvisare värld, och för mig skulle det ta sitt uttryck i en annan fördelning av tillgångar, och en annan fördelning av makt. Jag tror inte att det är något som kommer lätt, kommer utan kamp, kommer utan att vissa måste offra av sina privilegier.

Jag tror inte att barn är meningen med livet.

Jag tror att jag ska äta frukost nu.

One Comment leave one →
  1. Maria Nikolajeva permalink
    20 november, 2010 11:56 f m

    Nej, barn är inte meningen med livet, men en väldigt trevlig del av det.

Kommentera

