Skip to content

Om cupcakes och nischade trender

3 november, 2010

Idag har jag varit och pratat trendbaserat och nischat företagande, med killarna på CupcakeSTHLM. Resultatet kan man se och läsa här.

(Jag hamnade sen i en diskussion om skillnaden mellan muffins och cupcakes — jag menade att skillnaden i USA är att muffins är bara muffins, cupcakes är frostade och dekorerade, men vi har tagit in även dekorerade muffins som muffins, typ. Jag hittade i alla fall den bästa definitionen här: ”If you threw a cupcake against the wall, you would hear something of a ‘poof!’ If you threw a muffin, you would hear a ‘thud’!”)

5 kommentarer leave one →
  1. 3 november, 2010 5:03 e m

    Hm, dom hade skrivit leverans 99 kr innanför tullarna och 299 kr utanför tullarna. Kanske skulle lägga in en beställning, dom skrev ju ingen om hur långt utanför tullarna det gällde :)

  2. Sara permalink
    3 november, 2010 7:44 e m

    Fast i USA får man en typ tekaka om man beställer ”a muffin.”

  3. Christopher Anderton permalink
    4 november, 2010 5:28 e m

    Eller som min kära sambo sa. – Cupcakes. Älskar små glorifierade muffins!

  4. 11 november, 2010 1:08 e m

    Jag har aldrig smakat en cupcake i hela mitt liv. Känns som om det vore på tiden!

Kommentera

