Skip to content

Start wearing purple for me now

27 oktober, 2010

Idag bär jag lila för att säga nåt självklart. För att säga till ungdomar som inte vågat komma ut, eller ungdomar som har kommit ut, att det blir bättre. Att även om det finns puckon omkring en, även om det är jobbigt, så blir det bättre. Jag vet inte hur många ungdomar jag träffar idag — jag var inbjuden att prata i morgonsoffa i morse men det blev flyttat, vilket är synd för det hade varit trevligt att vara lila i TV — men jag kommer ändå snurra runt lite på stan. Nån kanske ser mig. Nån kanske vet vad jag menar. Nån kanske mår lite bättre.

Läs gärna vad Elin skrev.

(Eftersom jag är jag så har jag också lila örhängen och lila skor. Hann tyvärr inte måla om naglarna, men det kanske hade varit lite overkill.)

(Rubriken är från Gogol Bordellos Start wearing purple.)

6 kommentarer leave one →
  1. 27 oktober, 2010 10:37 f m

    planen var lila på uni idag men jag ligger hemma och är sjuk istäållet och plötsligt fanns inte orken. Jag menar, jag syns ju ändå inte. möjligen att naglarna blir lila, om jag orkar

  2. Anna permalink
    27 oktober, 2010 11:22 f m

    Jag bär också lila. På mitt jobb är iofs de allra flesta medelålders vita män med makt och inte maktlösa ungdomar, men det skiter jag i. Om någon frågar om det är ”modernt” med lila strumpor till lila klänning får jag ju i alla fall anledning att prata om det.

    Min mamma är lärare och i hennes fall kommer det lila att ses av betydligt fler som kan behöva det. Jag får rida på den vågen.

  3. Jessica permalink
    27 oktober, 2010 11:35 f m

    ”It was a one eyed, one horned, flying purple people eater”

    Jajamen, jag är lila. Jag äger inget lila, så jag var tvungen att handla igår. (Åh, nej!) Vanligtvis brukar jag inte hoppa på grejer som riskerar att sortera under slacktivism, men poängen för mig med den lila dagen är att ingen behöver vara utkommen för att kunna se stödet från alla lila människor. Det är ett tillfälle när man kan bära sin åsikt på ärmen så att säga och om den åsikten kan övertyga någon om att det är okej att vara den de är så är det väl trevligt?

    Jag ser ett par purplepeople till på mitt kontor. Människor som inte annars brukar vara färgglada öht, än mindre lila, så jag utgår från att det är ett medvetet val idag.

    Lite varm och fluffig känner jag mig allt. Dessutom funderar jag på att ha lila oftare – det gick oväntat bra med mina färger.

  4. 27 oktober, 2010 8:38 e m

    Attans att jag inte visst detta i dag. Jag gillar verkligen lila så jag brukar ha det men just i dag hade jag det inte. Synd – jag hade gärna flaggat detta för någon elev. Fast de vet ju vad jag tycker i alla fall…..

  5. sodan permalink
    28 oktober, 2010 10:45 e m

    jag hade lila. den enda som reflekterade över detta på min arbetsplats på ett sätt som tydde att han förstod vad det handlade om var vår 45-åriga it-chef. jag blir lite glad när folk liksom överraskar en.

Trackbacks

  1. Idag bär vi lila « Anders Wallner

Kommentera

