Skip to content

Saker jag gör:

27 oktober, 2010

Den här veckan har jag träffat kungen — eller, jag har inte träffat kungen, jag har varit i samma rum som kungen när han delade ut pris till Årets nybyggare, och dem har jag träffat. Artikel och videointervjuer kan man se här. (Bild på kungen, förstås.)

Prisutdelningen var i Bernadottebiblioteket, som gjorde mig lite grön av avund. Tänk att sitta där och jobba.

Det var helt enormt. Och så stod det balla grejer på borden.

Jag har också skrivit en artikel om såddfinansiering, med tips om hur man fixar sina första hundra tusen till företaget. (Efter att ha blivit handlingsförlamad i nån kvart för att jag tänkte att jisses, hur farao ska jag göra det här? Fast det gick.)

Och så har jag varit på Operakällaren — som ligger ovan jord, what’s up with that? — och bevakat en lunch för Veckans Affärers Superföretag. Intervjuat några av dem, och Douglas Roos. Artikel och videoklipp här.

One Comment leave one →
  1. 30 oktober, 2010 7:38 e m

    Det bästa vore väl att ha ett bibliotek i den kalibern hemma hos sig själv, underbart.

Kommentera

