Skip to content

Chawklitt

16 oktober, 2010

De senaste åren har jag sett att det är chokladfestival och tänkt att det verkar intressant.

Jag kan nu meddela att det i princip var värt 120 spänn i inträde att fastställa att… nä. Inte roligt.

Alldeles för mycket folk, för trångt för att kunna titta särskilt nära på olika utställare, ingen idé att försöka hitta var de eventuellt visar faktiska saker och berättar om processer och så. Och provsmakandet, som är det man inte kan få om man köper avancerade praliner på nätet, var intressant typ tre-fyra gånger, sen blev det för mycket socker och smak i munnen.

Jag kom ut och köpte en korv. Funderade på att gå hem och äta ett halvt kilo bacon — så långt från choklad man kan komma, typ. Fast det är väl socker i bacon också ibland.

8 kommentarer leave one →
  1. Emma permalink
    16 oktober, 2010 3:07 e m

    Den har jag också funderat på att besöka! Men då vet jag att man kanske bör avvakta..
    Ha det fint! :)

  2. Sara permalink
    16 oktober, 2010 4:31 e m

    I Amerikat finns det choklad med bacon i. Det är sant.

  3. 16 oktober, 2010 6:04 e m

    Åh, skönt att kunna stryka det från listan över saker som kanske ska göras. Tack!

    • 17 oktober, 2010 12:25 e m

      Varsågod! Man kan så helt klart bara gå ihop några stycken och köpa fin choklad för inträdet istället.

  4. 17 oktober, 2010 4:20 e m

    Bara tanken på fin choklad får mig att desperat undra VARFÖR jag befinner mig i Kario.

  5. 21 oktober, 2010 10:04 f m

    Med den rubriken så tror man att det ska handla om nåt annat. Men det säger väl mer om mig… :-o

Kommentera

