Hoppa till innehåll

Pricka med gaffel innan du bakar

15 oktober, 2010

Hittade min spikmatta.

Blev nyfiken på om man ser lika mycket ut som Wasa-knäcke som det känns.

Det gör man. Till och med i dålig upplösning.

(Jag tycker det är roligt att man bara precis kan avgöra vad som är upp och ner och bak och fram, och att jag mest ser ut som en köttklump.)

9 kommentarer leave one →
  1. 15 oktober, 2010 10:44 f m

    Jag måste vara den enda människan i västvärlden som inte har nån…

  2. 15 oktober, 2010 10:51 f m

    Jag har ingen och jag kommer inte skaffa. Får jag fråga, vad är den bra till, förutom att göra om en till wasa knäckebröd? Det är en uppriktig fråga för jag fattar inte grejen :o

  3. 15 oktober, 2010 11:03 f m

    Kan nog inte avgöra alls. Varför har du en spikmatta? Funkar den?

  4. 15 oktober, 2010 11:10 f m

    Jag älskar min spikmatta :) Använder den bara när jag inte kan sova, funkar asbra.

  5. 15 oktober, 2010 2:49 e m

    Perny och Fanny: Det hjälper mot värk och tjosan. Det påstås hjälpa mot trötthet och sömnsvårigheter och alla möjliga besvär i världen, där har man inte forskningsstöd och jag vet inte hur mycket jag tror på det.

  6. Victoria permalänk
    15 oktober, 2010 2:58 e m

    Hade också glömt bort min, men har blivit typ beroende av den de senaste veckorna. Ligger och läser på den i sängen innan jag somnar och får i gång blodcirkulationen rent galet bra i ryggen = mindre nackont. Och så är jag en sån där som VERKLIGEN gillar att bli kliad på ryggen, så det är faktisk ren njutning att liksom skrubba ryggen mot mattan. Det låter ju märkligt, inser jag, men jösses vad gôtt det är!

  7. 15 oktober, 2010 5:22 e m

    Jag tänker att sitter man mycket vid datorn och får dålig blodcirkulation i nacken, så behöver man först och främst styrketräna regelbundet. Det måste ju gå på djupet på ett helt annat sätt än dom där små piggarna.

    • Victoria permalänk
      18 oktober, 2010 10:48 f m

      Absolut. Men det är ett behagligt komplement!

  8. 18 oktober, 2010 8:26 e m

    Ouch! ser smärtsamt ut :P

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 110 andra följare