Hoppa till innehåll

Smakupplevelser och smakminnen

29 september, 2010

Igår var jag bjuden på provsmakningskväll i Hötorgshallen — tror att den officiella termen var matfest, och det var det verkligen. Helt galet, på gott och ont. Massa fantastisk mat, massa inspiration för saker att köpa och göra nån gång när man tycker att man har råd och tid. Men också massa folk. Som alla myllrade halvt förvirrat och halvt målmedvetet, trängdes och skapade trafikstockningar och buffades med väskor.

I trängseln blev jag också lite nostalgisk. Pappa älskar Hötorgshallen, och jag har ganska många gånger både som barn och vuxen gått omkring där med honom medan han har köpt nejonögon och spännande korvar och saker, och sen har vi ibland tagit en fika under rulltrappan. Ibland kom han bara hem med saker som jag väl antagligen betraktade med varierad uppskattning.

Nu blev jag sugen på nån ondskefull salami, tror jag. Eller vansinnigt vitlökiga oliver. Kanske ska släpa med mig Handendär tillbaka till Hötorgshallen i helgen och botanisera under lite lugnare förhållanden.

3 kommentarer leave one →
  1. Emma permalänk
    29 september, 2010 1:30 e m

    jasså det var det ni höll på med… jag gick förbi hötorget i panik några gånger för affärerna började stänga och var tvungen att knö mig igenom den där jättekön varenda gång. och hörde folk runt om mig ”bla bla OJ KOLLA KÖN” :D från början var kön lätt att gå igenom men bara med några minuters mellanrum så blev den liksom mer och mer kompakt och svårforcerad… intressant :) blir sugen på hötorgshallen nu när du skriver om korv! koooorv!

    • 29 september, 2010 1:55 e m

      Förvånar mig inte, det var SJUKT mycket folk.

  2. 29 september, 2010 3:51 e m

    Åh ondskefull salami :) det är det bästa. Jag får ofta craving på just salami.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare