Skip to content

Jag är partisk, men det är bra

28 september, 2010

Mamma skrev i helgen om varför svampbilder på Facebook gör henne nostalgisk; om tjugosju år på lånad tid. Läs gärna.

6 kommentarer leave one →
  1. Yevonde permalink
    28 september, 2010 10:37 f m

    Oj. Jag älskar svamp, men äter verkligen bara de få jag är hundra på. Dvs 3 st sorter. Vilken enorm tur att din familj överlevde.

  2. 28 september, 2010 10:57 f m

    Fantastiskt bra skrivet. Och jag är helt opartisk!

  3. 28 september, 2010 11:02 f m

    Och NU kände jag igen din mors namn också. Läste böcker av henne när jag läste barn- och ungdomslitteratur.

  4. 28 september, 2010 9:23 e m

    Visst var det bra men ack så läskigt. Själva plockade vi, och åt, svamp i söndags. Jag är petnoga. Men det var din mamma också. Gulp.

    Och så försöker jag hämta mig efter att ha läst din mammas meritlista. Hur sjutton har hon gjort för att hinna med allt??? Jag är så imponerad så jag saknar ord. Jag får bli sån i nästa liv.

  5. 29 september, 2010 10:15 f m

    Usch vad läskigt. Det är därför min mor och jag bara plockar svampar vi absolut vet vilka de är. Kantareller, trattkantareller, trumpetsvamp, taggsvamp, fårticka och blomkålsvamp.

  6. LisaW permalink
    29 september, 2010 11:52 f m

    Good grief… Nu blev JAG nostalgisk. Jag var 10 och minns det mycket väl. (Jag är ett av de förgiftade barnen.) Det var bland det vidrigaste jag varit med om men det har ju varit en bra party-historia genom åren.

    …och syster min, du var ju inte så stor… Vilken tur att du inte fick nån svamp.

Kommentera

