Skip to content

Wåll-ender

19 september, 2010

Mitt under pågående rösträkning och valvakande går jag i eftermiddag av mitt pass och åker iväg till Ystad. Där ska jag moderera en konferens i dagarna tre, om Wallander och filmturism.

Jag insåg nu på morgonen att det på något sätt känns lite extra relevant just efter den här valrörelsen, eftersom Henning Mankell skrev den första Wallanderboken som en reaktion på det politiska och samhälleliga klimatet då, med främlingsfientlighet och flyktinghat och våld.

Men det innebär också att jag kommer fram till hotellet och packar upp mina saker ungefär som siffrorna börjar komma. Att jag vaknar imorgon till ett Sverige där det förhoppningsvis står klart vem som ska styra landet de närmaste fyra åren, och inte riktigt kan diskutera det med någon. Får väl ringa hem och viskhojta lite med Handendär innan frukost.

One Comment leave one →
  1. 19 september, 2010 11:08 f m

    Taskigt läge. Jag skulle nog tycka det var jobbigt att inte ha någon att gråta ut hos/fira med dagen efter.

Kommentera

