Skip to content

Sjuk. Igen.

10 september, 2010

Immunförsvar? Pah, det är för mesar.

Nu ska jag nog försöka sova lite mer. Mitt te är slut.

6 kommentarer leave one →
  1. chris permalink
    10 september, 2010 2:00 e m

    misär! här, ta en förfriskningskram! (jo så heter det.)

  2. 11 september, 2010 12:53 f m

    Aj, fan. Jag tror faktiskt att universalmedicinen heter ”slippa”. Att slippa göra ett jävla dugg.

    Sambon blev sjuk och han slapp då göra ett endaste dugg–jag gjorde allt–trots att jag en bit in i hans ”sjukhet” själv blev sjuk.

    Nu är han frisk men jag är fortfarande sjuk. Snart har jag varit sjuk lika länge som min sambo var, men än så länge har jag inte fått medicinen ”slippa”. Det känns som om jag kommer vara sjuk lite längre än vad min sambo var sjuk… ;P

  3. Jessica permalink
    15 september, 2010 4:17 e m

    Jag kan rekommendera en treårs-stint som dagispersonal. Efter det har man haft alla virus som finns. Tills de muterar. Det gick sex år mellan min korta sejour som fröken och min nästa förkylning. (Gjorde misstaget att flytta utomlands och utsätta mig för nya virus.)

    • 15 september, 2010 4:20 e m

      Gillar ju inte barn dåråva.

      • Jessica permalink
        16 september, 2010 4:50 e m

        Det har aldrig slagit mig som krav i det jobbet.

        (Fast nu skojade jag. Samtliga mina forna kollegor, som
        var riktiga barnskötare eller förskolepedagoger, var väldigt engagerade. Eftersom jag sett det från
        personalsidan får jag ibland bita mig i tungan när familjemedlemmar med småbarn blir helt orimliga i sina
        krav på förskolepersonalen. Ofta hör jag folk jag känner beklaga sig över hur ogin dagispersonalen är
        trots att jag vet att personen som klagar kräver logistiskt omöjliga saker av sin förskola.)

Kommentera

