Hoppa till innehåll

Linux och läsplattor

25 augusti, 2010

Igår var jag med i Gomorron Sverige och pratade om gratis alternativ till stora dyra program. Det blev lite snabbare än det var tänkt, så jag hann inte prata om allt, men här kan man se det!

(Handendär gillade att jag pratade om Linux i TV.)

5 kommentarer leave one →
  1. John permalänk
    25 augusti, 2010 10:58 e m

    Bra inslag och pedagogiskt!

    Men apropå käpphästar. En sak som störde mig, även om du bara använde som som analogi i förbigående, var att du upprepade den gamla klassiska myten:
    http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp
    Snälla, sluta med det. ;)

    • 26 augusti, 2010 9:00 f m

      Haha ok. Ska komma på någon annan analogi — fast jag sa ju ”en sak man brukar säga är att”, inte att det är så. (Kolla, jag försöker rädda situationen. =) )

  2. 26 augusti, 2010 8:50 f m

    gillar, liksom handendär, allt som sägs om linux i tv. power to the poeple! du borde förresten åka på fscons i november, http://www.fscons.org/. jag talar om kvinnor och fri programvara, bland annat.

  3. 27 augusti, 2010 1:54 e m

    Det vore verkligen najs om Linux och liknande fick ett större genomslag, hatar att folk betalar för en programvara som man kan få lika bra och ofta bättre gratis.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare