Skip to content

Krönikan om näthat

3 maj, 2010

Fredagens krönika hamnade i något svart hål eller något, men nu finns den uppe på nätet. Jag har redan fått ett läsarmail som förklarar att vissa skribenter faktiskt förtjänar att kallas urblåsta eller värre. Också roligt: Den som kommenterade att det Är Väl Bara Att stänga av kommentarsfunktionen.

Seriestrippen jag hänvisar till är från XKCD och hittas här, om man inte sett den förut.

4 kommentarer leave one →
  1. Pnilla permalink
    3 maj, 2010 1:40 e m

    Många kanske borde tillämpa mitt knep – jag skriver elaka, fula, grymma kommentarer och mejl – utan att skicka/publicera dem. Att formulera dem räcker för att jag ska få avreagera mig, sen är jag nöjd.

    Det viktiga då är ju att se till att man inte fyllt i nån mottagaradress, eller de obligatoriska fälten i kommentarsfunktionerna – så att det inte går att klicka på ”skicka/publicera” utan att tänka till en gång extra.

  2. 3 maj, 2010 2:52 e m

    Apropå näthatare och seriestrippar:
    http://fulheten.com/serie_hejhatare.html

Kommentera

