Skip to content

Rut-avdrag?

29 april, 2010

Det var flera som ville veta mer om hur jag gjorde mina rutiga naglar häromdagen. (Däribland Handendärs mor, vilket jag tyckte var ganska roligt.)

OPI testade faktiskt att sälja ett rutigt nagellack, som hette Check Mate Cherry, i begränsad upplaga. Sjukt snyggt var det, om än lite svårarbetat. Finns kanske kvar några flaskor på ebay men de är ofta sjukt dyra — och så finns det ju också bara i en färg. Gör man det själv kan man ju välja vilka kombinationer som helst!

Så här kan man till exempel göra.

Tyvärr är det suddigt i början, eftersom kameran jag testar inte riktigt klarar av närbilder — annars hade jag kanske också kunnat visa lite bättre hur jag gör. Hojta om det suger helt så gör jag väl en ny.

(Och nej, min hjärna kommer nog aldrig lära sig att säga pensel istället för borste. Det är för mycket engelska i min hjärna.)

7 kommentarer leave one →
  1. Agnes permalink
    29 april, 2010 10:38 f m

    Hur fasen säljer man rutigt nagellack‽ Liksom, hur funkar det tekniskt? Jag blir helt fascinerad, det här är ju som den där svartvitrutiga målarfärgen jag inte trodde fanns! Snälla förklara :)

  2. intefanny permalink
    29 april, 2010 12:38 e m

    Vad fan, det kan ju inte finnas rutigt nagellack. Det låter helt stört.

  3. konstmuppen permalink
    29 april, 2010 1:46 e m

    ser ju ut att vara riktigt små och korta drag och inte riktigt som på tomteverkstan på tv på jul.

  4. 30 april, 2010 6:19 e m

    Så nu har jag gett mig på att prova och det funkade ju, nästan. Jag vet var i problemet ligger. Använde de enda lacken jag har nu vilket är ett fransk manikyrset. Och den vita färgen är alldeles för tjock och kletig för att få ett bra resultat. Men det var kul och det ger lite av en racingbilkänsla med vitrutiga naglar. :D

  5. 1 maj, 2010 2:25 e m

    Inte för att jag vill vara den som är den, men de där Check Mate Cherry-flaskorna borde väl åtminstone finnas i två färger om det ska bli ett synligt rutmönster… ;)

  6. Chris permalink
    1 maj, 2010 11:19 e m

    I must say, jag _älskar_ den vajande kattsvansen i bakgrunden :)

Trackbacks

  1. Tweets that mention Rut-avdrag? « Julia Skott – pangbrud och skjutjärnsjournalist. -- Topsy.com

Kommentera

