Hoppa till innehåll

Fokus!

24 februari, 2009

Nej, jag bryr mig inte ett dyft om Förlovningen – mer än att 1) jag tycker hela skiten ska avskaffas och 2) om den nu inte är avskaffad ska bruttan fanimig inte behöva ansöka om godkänt hos pappa eller regering när hon hittat nån hon gillar, oavsett om han är nåt slags grekisk playboyprins eller en gymägare (som inte har något imperium, vad DN än påstår).

TAGGA NU NER FÖRIHELVETE.

(Ursäkta, jag har letat lo långt inne i snöskogen och mina byxor börjar bli torra ungefär nu, jag har gått omkring barfota på redaktionen sen jag kom tillbaka vid elvatiden och jag är lite grinig. Skitkungahus, skitmedia och skitbröllop. Men de ska åtminstone ha cred för att de förlovar sig som i lovar-att-gifta-sig, inte som något slags vagt ospecifik Markering. Fast de har väl inget val om det heller.)

7 kommentarer leave one →
  1. 24 februari, 2009 4:16 e m

    Varför i hela jävulens dar ska han bli hertig och prins? Duger inte en vanlig svensk kille? Och vad har Västergötland gjort för ont? Varför denna diskriminering av Ockelbo? Friherre av Ockelbo, det hade varit någon.

  2. 24 februari, 2009 4:39 e m

    Jo! Jag vill höra din kommentar på hur underbart pinsamma de är här: http://www.youtube.com/watch?v=z7fMsvsZe_c med tanke på att deras enda yrke är att vara Sveriges ansikte utåt.
    Daniel är faktiskt den som klarar sig bäst, även om hans manus är lite svagt.

  3. 24 februari, 2009 4:41 e m

    OK. Kungen vill inte vara där och försöker säga något vagt snällt, Silvia ser ut som en lövgroda och borde inte försöka få det att handla om henne, Daniel verkar ha blivit tappad på huvudet och Victoria är den enda som känns öht mänsklig.

  4. 24 februari, 2009 9:55 e m

    Nej, inte friherre.

    Baron av Ockelbo – det vore något till språkligt välljud.

  5. 24 februari, 2009 10:12 e m

    ”verkar ha blivit tappad på huvudet”

    Trillar ikull, så roligt var det där.

  6. 26 februari, 2009 10:36 f m

    Jag KAN inte hjälpa det. Även om det rycker våldsamt i min repblikanska tarm – det är helt obegripligt att en myndig kvinna, över 30 och ställföreträdande statchef när pappa är bortrest och allt vad hon nu är, ska behöva be om lov för att regalisera (freudisk slip, LEGALISERA ska det vara förstås) snusket – så finns det nåt med stora bröllop och pompa och ståt som … tilltalar mig?”Bara jag slipper så”, liksom. Hela min bröloppsbudget (anno 1995) hamnade på ungefär en tiondel av sessans förlovningsring (inklusive ALLT, klänning, ringar, party, smörgåstårta, RUBBET – detta förutsatt att ringen nu kostade en halv mille och inte en hel).
    Och det var världens bästa bröllop tyckte jag själv.
    Jag är inte monarkist, ej heller fullblodsrepublikan som farsan och syrran. Min känsla för avskaffandet av monarkin är ungefär lika stark som min känsla för glamour i allmänhet, stora bröllop i synnerhet.
    ”Äh, vaffan” liksom.
    Titlar gör mig f ö nervös. ”Entreprenör”, det är fint det, fast det börjar även det låta solkigt…

  7. Beelzebjörn permalänk
    1 mars, 2009 4:05 e m

    Tappad på huvudet?
    Så det är inte ett självgott snett litet stekarleende inövat framför spegeln, utan sviterna efter en stroke?

    Aj fan…

    Här har jag gott och skojat om en handikappad.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 110 andra följare