Hoppa till innehåll

Note to self.

13 januari, 2008

Jag sitter och stalker-läser mig igenom Emma Gray Munthes arkiv (och kanske tittar på D.E.B.S, som är så där dålig-rolig, och om den fortsätter vara så dykealicious som första halvtimmen antyder kanske jag blir lycklig) och någonstans på vägen kom jag på att jag har nog inte läst en bok om film på ett år. Jag har läst enorma mängder texter på nätet och i tidningar, men inga tjocka ihopsatta böcker. Jag saknar att gå omkring och botanisera och peta och hitta böcker jag inte ens visste att jag absolut behövde läsa. När jag skrev uppsatser fick jag ibland panikläsa böckerna jag faktiskt behövde läsa, ibland mitt i natten, för att jag fått med mig hem och fastnat i något helt annat.

Jag ska pallra mig iväg till Filmhuset snarast, tror jag, medan mitt bibliotekskort fortfarande gäller, och sen när jag får lite pengar ska jag gå och peta i butiken. Den är helt underbar – jag hittar alltid så mycket filmer och böcker att jag måste påminna mig själv om att bara för att min prioriteringslista har mat-och-tak-och-dylikt lägre än John Waters så betyder inte det att mina gäldenärer kommer le och acceptera.

Tillägg: Textaren envisas med att översätta ”you’re into her” och variationer därpå till ”du har charmat henne”. Va? Objekt-subjekt, inte så noga?

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare