Hoppa till innehåll

Om Kroppsbilder

29 maj, 2012

Jag har bestämt mig för att lägga ner arbetet med Kroppsbilder, efter nästan två och ett halvt år.

Det handlar delvis om att det tar ganska stora mängder tid — att hantera många mail och mycket kommunikation, redigera bilder och inlägg, moderera kommentarer, med mera.

Men också om att det tar stora mängder energi att hantera så mycket skit som jag fått och får, även om det lugnat ner sig. Från folk som inte gillar bloggen, men ibland kanske ännu mer från folk som gör det. Att jag gör för lite, att jag gör fel, att det är dåligt urval dålig uppdatering dålig moderering dåligt allting. Jag vet inte om de tror att jag tjänar stora pengar på det eller nånting — vilket jag då inte gör. Inte ett öre.

Jag tror fortfarande på projektet, och jag är väldigt glad för den positiva respons jag har fått. Det har varit jättefint. Men bloggen tar tid och energi som jag inte har just nu och inte kommer ha inom överskådlig framtid. Jag orkar helt enkelt inte.

Innan någon frågar eller föreslår: Nej, jag kommer inte att ta in någon annan eller skicka vidare bilderna. Av ett antal skäl är det inte hållbart.

Kanske drar jag igång igen om ett tag. Kanske inte. Men just nu så får bloggen sova, på obestämd tid.

11 kommentarer leave one →
  1. 29 maj, 2012 8:35 f m

    Var in och kollade på Kroppsbilder bara häromdagen och tänkte faktiskt, ”hur orkar hon?”. Så himla bra jobbat Julia, tack för det du gjort! <3

  2. Daniel permalänk
    29 maj, 2012 8:51 f m

    Synd att du inte känner att du kan ta in någon annan som tar över den, då projektet var/är en väldigt bra idé!

  3. 29 maj, 2012 8:55 f m

    Väldigt ledsamt för oss som följer den, men man måste givetvis förstå att det finns en människa bakom bloggen som lägger ner tid och energi på det. Det var ett toppenarbete så länge det varade (vilket var länge!), och även om du inte uppdaterar så kan man ju ändå titta i det stora arkivet!
    Heja dig!

  4. TalkBack permalänk
    29 maj, 2012 9:22 f m

    Folk har en förmåga att bli väldigt bortskämda väldigt snabbt, och kräva väldigt mycket av nåt som nån gör väldigt gratis. Jag har också en historia av att driva offentliga sajter för inga pengar alls, och vet ganska väl vilka typer av kommentarer som dyker upp så fort det går ”lite för långsamt” med uppdateringar, eller om nåt görs på ett sätt som besökarna tycker borde göras annorlunda, så du har mina starkaste sympatier! Jag är också imponerad av att du har ”hållit ut” så länge. Bra jobbat! :)

  5. 29 maj, 2012 3:42 e m

    Tack hörni.

  6. 29 maj, 2012 9:55 e m

    Du har gjort världens skillnad, tack!

  7. 30 maj, 2012 12:07 f m

    Förstår dig. Du ska alltid sätta dig själv först. Ingen annan gör det.

    Du kan ju låta bloggen ligga kvar så att man kan se det som redan finns upplagt.

  8. Sophie permalänk
    30 maj, 2012 3:09 e m

    Har följt kroppsbilder ända från start, och jag vill bara tacka så otroligt mycket för allt. Den har hjälpt mig enormt mycket, och jag är så tacksam för att du har tagit dig tid att driva den!

  9. 30 maj, 2012 9:14 e m

    Trist, men förståeligt. På mått sätt kan jag också känna att den tjänar sitt syfte redan som den är!

  10. 31 maj, 2012 12:57 e m

    roligt att du tog dig tid att driva den så länge!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare