Skip to content

SMART.

22 maj, 2012

Jag beställde ett par byxor från Ellos. De satt konstigt, så jag skickade tillbaka dem. Det gör man genom att ta den självhäftande returlappen och sätta den över den första adresslappen.

Det tyckte inte posten. De tyckte att paketet skulle till den personen som stod som avsändare, alltså jag.

Jag släppte den i brevlådan en gång till i morse. Förhoppningsvis är detta pedagogiskt nog.

7 kommentarer leave one →
  1. 22 maj, 2012 8:25 f m

    Åh, Posten… När jag var liten så kunde folk skicka brev där det bara stod mitt förnamn och orten, och det kom fram. Nu.. så.. Kommer det i retur om det är felstavat nånstans.

  2. 22 maj, 2012 1:58 e m

    Hehe…

  3. Bloggläsar'n permalink
    23 maj, 2012 4:30 e m

    Hmm. Ska man inte lämna in sånt där över disk?

  4. Helena S. permalink
    24 maj, 2012 5:41 e m

    Också råkat ut för det. Då returnerade jag och åkte sen på semester och hade beställt lagring av posten. Posten skickade paketet till mig i st f Ellos och det låg sedan lagrat tills jag kom hem :(.

  5. Lexi permalink
    2 juni, 2012 6:53 e m

    TIPS, klistra över streckkoden nästa gång (så bara den på returlappen syns)

  6. "brevbärarn" permalink
    5 juni, 2012 7:04 e m

    Det du har lagt på lådan är ett PAKET och paket måste alltid lämnas in över disk för att registreras !! Om du lägger det på brevlådan så finns det inte med i systemet och du har inget bevis på att du har skickat tillbaka varan ! Gör om gör rätt ;))

  7. 19 juni, 2012 7:56 e m

    Det har hänt mig en gång också, man blir så less!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare