Skip to content

På gården

16 maj, 2012

…ser det ut så här nu.

Jag har ingen aning om vad det är för träd, men det är väldigt fint.

11 kommentarer leave one →
  1. TalkBack permalink
    16 maj, 2012 10:25 f m

    Är det inte ett körsbärsträd, då? Likadant som de i Kungsan?

    • 16 maj, 2012 10:26 f m

      Nej, det är helt andra blommor. Det kan ju förstås vara ett körsbärsträd ändå, men jag tror inte det.

  2. 16 maj, 2012 11:07 f m

    Kanske ett paradisäppelträd?

  3. Ylva permalink
    16 maj, 2012 8:07 e m

    Det påminner väldigt mycket om magnolia, men jag är ingen botaniker så jag kan vara ute och cykla. De är i alla fall vanliga här med. Mycket fina om våren.

  4. Mia permalink
    17 maj, 2012 2:43 e m

    Jag tror också det är ett paradisäppelträd.

  5. Chris permalink
    18 maj, 2012 6:18 f m

    Japanskt körsbärsträd, kanske?

  6. jullan permalink
    18 maj, 2012 1:12 e m

    Ett glädjebringade träd is what it is.

  7. 19 maj, 2012 7:37 e m

    Fint! :-)

  8. Jessica permalink
    24 maj, 2012 3:46 e m

    Jag gissar på ett kultiverat prydnadskörsbär, i alla fall. Det finns framodlade körsbärsträd som existerar helt i prydnadssyfte och de får flerbladiga blommor istället för de klassiska fem. Ibland kallades krysantemum-körsbär. Bildgoogla ”prunus kiku shidare zakura”, ”chrysanthemum cherry” eller ”Japanese weeping cherry” – och se om blommorna ser bekanta ut.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare