Skip to content

Ball balkong

10 maj, 2012

Jag tyckte det var jättehäftigt när det började komma små små skott i hinken i köket.

Nu är det nästan så att jag kan tro att det kanske faktiskt blir solrosor där.

Jag har inte haft balkong förut — det är faktiskt ganska roligt. Handendär älskar den och sitter där mest hela tiden oavsett väder.

Vi har till och med en stor kruka jordgubbsplantor i ett hörn som vi fick av Handendärs mamma. Sjukt pepp på jordgubbar.

7 kommentarer leave one →
  1. Maja L permalink
    12 maj, 2012 11:48 f m

    Ni borde sätta potatis och ha på balkongen! Min mamma har gjort det i två år. Hon köpte såna där sopkorgar i plast på ikea för 9:- eller nåt (och gjorde hål i botten + en bricka under till dränering. Har jag för mig.) och sen var det potatisfest hela sommaren. Jättefint och det är ju alltid gott med egen nypotatis. :)

    • 12 maj, 2012 11:53 f m

      Det låter ju ganska fantastiskt.

      • Maja L permalink
        12 maj, 2012 12:29 e m

        Det är det! Men mamma blev lite galen så det blev en djungel och man kunde knappt sitta ute på balkongen. Men en sopkorg funkar ju alltid. :)

        Har förresten nyss sträckläst din blogg.. Eller 10-11 sidor iaf. Vill inte riktigt sluta, men måste slita mig. Hur kan jag inte ha hittat den här bloggen tidigare?!

  2. 13 maj, 2012 1:15 e m

    Härligt med solrosor:) Vilken färg blir det på dem?

  3. 19 maj, 2012 7:38 e m

    Klart det blir solrosor! :-)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare