Skip to content

22 frågor

3 maj, 2012

Jag har fått fler frågor, från Caroline och Johanna, så jag svarar men orkar inte hitta på fler egna frågor. De förra jag hittade på finns här, om man vill svara på dem.

Carolines:

1. Vilken är den jobbigaste egenskapen hos en annan människa?
Oj. Vet inte om jag kan välja specifikt en – det är väl typ ”att vara jobbig på något sätt och i min närhet”.

2. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
Janeane Garofalo om hon inte var äldre än jag.

3. Är det poesi eller bara banalt när Bruce Springsteen sjunger “Wrap your arms ’round my engine”?
Det kan väl vara både och?

4. Bästa superhjälten? (fri tolkning på frågan)
Hela familjen Incredibles.

5. Berätta om en gång då du gjorde bort dig rejält. Alltså REJÄLT.
Hm. Tror min hjärna suddar ut sånt i självförsvar.

6. När grät du senast?
När jag såg sista Harry Potter-filmen.

7. Hur känner vi varann egentligen?
Ehm. Internet, typ? Minns faktiskt inte exakt. Bloggkommenterande, antar jag.

8. Har du en theme song?
Tror inte det. Fast nu vill jag ha Ally McBeal-temat som min theme song.

9. Kan du några vitsar?
Massor. Älskar ordvitsar och dåliga skämt.

10. Om en affär snodde 300 kronor av mig och vägrar erkänna det, har jag då rätt att sno varor i denna affär till ett värde av 300 kronor?
Nä, men du har rätt att hojta om det högt och länge på internet.

11. Vad läser du just nu?
Keeping it Real av Justina Robson.

Johannas:

1. Om du vore en bil, vilket märke/modell och varför?

Jag skulle nog vara en halvskruttig gammal bubbla. Lite rund och gullig, lagom störig om man faktiskt behöver köra den.

2. Vilken radiokanal är din favorit?
P3 eller Vinyl.

3. Hur många par skor äger du?
Något dussin tror jag.

4. Vilken sajt är den första du surfar in på när du går in på internet?

Min mejl, men det kanske inte räknas som sajt?

5. Prenumererar du på någon morgontidning?
Ja, jag har haft DN sen jag flyttade hemifrån tror jag. Uppvuxen med densamma.

6. Har du röstat i alla val du varit röstberättigad i?
Ja, inklusive EMU-omröstningen.

7. Är gardiner egentligen nödvändigt?
Mjä – nån form av ljusblockerande är bra att ha, men fina avancerade gardiner är väl inte nödvändiga. Dock kan de göra skillnad i vissa rum.

8. Är du bra på att passa tider?
Ganska. Det varierar.

9. Vad känner du för Facebook?

Det är väldigt praktiskt, jag kan känna att jag vet lite vad folk håller på med och det är väldigt bra att ha när man ska antingen organisera fest eller hålla koll på vad som händer.

10. Vilken är din favoritsport på teve?

Isdans kanske.

11. Vilken var den senaste boken du läste?

Jag tror att det var Denise Rudbergs Storlek 37 som jag fick i en påse av en vän (och hade god lust att slänga tvärs över vardagsrummet).

No comments yet

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 115 andra följare