Skip to content

Stickat nyligen

30 april, 2012

För ett par veckor sen blev jag klar med den här koftan, som jag behöver ta bättre bilder på. Mycket nöjd, dock. Tog drygt en månad, och efter ett tag kunde jag spetsmönstet utantill, som tur var. Den är det första mer komplicerade plagg jag stickat, som behövts sättas ihop och grejer.

En sjal som här är utspänd för att torka, som jag inte har några bilder på in action. Den blir nästan lite volangig när man håller upp den, vilket man inte kan tro när man ser den här bilden.

Och så de här handvärmarna till min lillebror. Handendär fick prova dem och vill nu också ha ett par.

Just nu har jag eventuellt lite för många projekt på gång samtidigt, men det är bra att kunna byta när man tröttnar på något av dem.

9 kommentarer leave one →
  1. Ylva permalink
    30 april, 2012 8:37 f m

    Åh vad fint! Hur börjar man sticka? Är man dömd att göra sjutton tråkiga, ojämna halsdukar eller hur krångligt kan man börja?

    • 30 april, 2012 8:39 f m

      Man kan börja ganska krångligt, jag har sett folk med helt vansinniga första projekt. Det finns massa bra hjälp på internet, kanske mest på engelska men också på svenska.

      (Min första grej var nog en halsduk.)

  2. 30 april, 2012 4:16 e m

    Vilka jättefina stickade alster!

  3. 1 maj, 2012 8:22 e m

    Snygg kofta! Har du färgat sjalen? Eller varför ska den torka?

    • 1 maj, 2012 8:27 e m

      Man blöter saker och spänner ut dem så att de ska torka i rätt form, ibland så att spetsmönster ska öppna sig och synas bra, eller så att maskorna ska bli jämna.

  4. Jessica permalink
    3 maj, 2012 12:55 e m

    Det ljuset fick ditt hår att se proper ginger ut. Det var galet snyggt. Om jag var du skulle jag sätta ”natur-rött” på listan över ”färger jag eventuellt kan prova om jag får för mig att laborera med mitt hår.” Jag menar: det är snyggt som det är *avis på självlockigt* men även snyggt hår laboreras med här i världen och rött+självlockigt är verkligen ohemult snyggt. *glor anklagande på eget, spikrakt, hår*

    Jag försökte med permanent på åttitalet. Det blev… inte bra. Nej, det blev det inte. Inte bra alls. Byta färg är lättare än att byta struktur. Tror jag.

    • 3 maj, 2012 4:05 e m

      Jag har haft massa olika nyanser av rött, men nog aldrig något som var naturrött. Hmmm…

      (Jag har lite rödtoner i håret, ibland med blixt ser det kastanjigt ut. För det mesta råttbrunt dock.)

  5. 27 maj, 2012 12:25 f m

    Åh jag är så sinnesjukt avis på folk som kan sticka!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 116 andra följare