Skip to content

Mäjick

23 september, 2010

Känner att jag måste dela med mig av viktig kunskap och analys, såhär just nu.

De här magiska jeansen som det görs reklam för just nu, som trycker ihop och lyfter eller hur det nu formuleras. Jag provade nån caprivariant av dem i somras, och visst, de formar och lyfter. Men jag hade dem på mig i typ fem minuter i provrummet och kände mig helt klaustrofobisk och getitoffgetitoffgetitoff. För jäklar vad de trycker ihop. Jag vill inte ens föreställa mig hur det skulle vara att ha dem på sig en hel dag, eller för den delen hur det skulle vara att sitta ner i dem eller försöka göra något mer ansträngande. De där modellerna som står med ena benet upp på en hög kub, det känns verkligen som hittepå i sammanhanget. Fy satan.

Ja, det var det. Varsågoda.

12 kommentarer leave one →
  1. 23 september, 2010 11:29 f m

    Ahhh… fast de är ju så smala att deras byxor omöjligt kan trycka in, hålla upp eller press nåt. Jag var lite sugen på att testa brallorna, men jag är rädd för att de sitter så hårt vid magen att allt pressas upp och magen hänger utanför, ovanför liksom. Känns som om det kanske inte ens är värt besväret?!

  2. 23 september, 2010 11:38 f m

    Jag kan intyga att de INTE är att rekommendera när man som jag sitter vid ett skrivbord hela dagarna. Lösningen blev att ha dem uppknäppta, och det tror jag inte riktigt är tanken…

    • 23 september, 2010 3:19 e m

      Nä, det låter sådär.

    • 25 september, 2010 6:16 e m

      Jag har alltid byxor med låg midja, det är ju klart bekvämast! Och om man äter jättemycket mat så kan magen bekvämt svälla ovanför linningen, istället för att man ska behöva knäppa upp… för det är ju rätt pinsamt faktiskt.

  3. 23 september, 2010 11:40 f m

    äh, vill man har ett klädesplagg som klämmer ihop och formar ska man fan inte köpa jeans. Satsa på en bra gördel istället. Den är typ som bantning & självförtroende på burk, redo att tas fram när det kniper och sedan stoppas undan till nästa gång..
    Jag kan inte aktivt banta, för det triggar alltid igång mina störda mattankar. Så de dagar i månaden när man kollar sig i spegeln och ba ”JAG ÄR FEEEEET!” så klämmer jag ner mig i gördeln, blir lite slätare och plattare, reder ut dagen utan att trigga igång nån skit eller låta bli att äta och lyckas ta mig vidare i livet. It’s my sanity saver, to keep me from crazy.

  4. Eleonor permalink
    23 september, 2010 2:13 e m

    Köp jeans på Lindex, e har jeans med olika ”kurvighet” . Har alltid haft större stl över lår & rumpa än mage så jeans har alltid glappat i svanken men Lindexjeans sitter kanon. Formar men man kan ändå röra sig. Sen är de billiga också :-)

    • 23 september, 2010 6:20 e m

      Alltså lindex jeans, hear hear! De är bekanta med kvinnor med lite häck. Om de bara kunde översätta det till att sagda kvinnor också har tits och ha lite fler Bh:ar över C-kupa vore man glad.

  5. 23 september, 2010 4:36 e m

    Jag delar erfarenheten av för mycket klämihop och häng över kant samt nödknäppupp så fort man sitter vid skrivbordet. Dessutom sitter de löst över mina lår i alla fall. Köpte jeansen i desperation över att inte hitta några andra som saknade hål, glitter eller paljetter för att inte säga jönsig nötning. Klassiska jeans verkar utrotningshotade i alla fall i min storlek.

  6. akelaslair permalink
    23 september, 2010 6:10 e m

    Jag glor på de där jeansen varje morgon och tänker att de ser ju bra ut på pinnsmala modeller som varken behöver lyftas eller hållas in någonstans. Frågan är hur de skulle se ut på en halvkorpulent dam i övre medelåldern. Förmodligen skrattretande. Tar tacksamt emot tipset om Lindex. Skall testa snarast. Det är ett litet h-e att hitta jeans som inte sitter på höften så att hela magen jäser över. :(

  7. 23 september, 2010 11:18 e m

    Jag anande det. Dock tror jag att jag är en av dem som tycker smärtan är värd för att ha snygg röv. Såg dig på forgrénska idag tror jag förresten, vågade inte hälsa men tänkte säga att du är bra. Skäms för att jag inte gick fram nu, sånt kan betyda mycket. Men det var jag som låg på träningsmattan och gjorde nada och sneglade på dig i en kvart. Var det du?

  8. Tuss permalink
    24 september, 2010 10:34 f m

    Åh, jag har också provat dem och blev precis som du klaustrofobisk och slet av dem efter någon minut. Inte värt det! Jag köpte ett par vanliga istället. Skitsnygg blev jag.

  9. Sofia permalink
    4 oktober, 2010 1:23 e m

    Det allra värsta tycker jag är att sådana där jeans klämmer ihop urinblåsan så att man måste springa på toa oftare än de höggravida. Särskilt när man sitter. Där jag kommer ifrån kallades sådana där jeans för stå-upp-jeans eftersom man inte kan sitta i dem. Trist nog så har alla snygga modeller dem tillsammans med sitt-ner-skor som man inte kan stå i mer än 5 minuter utan att få akuta tåsmärtor.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 115 andra följare