Hoppa till innehåll

Länktips på annat håll:

25 januari, 2010

Jag har svarat på lite frågor hos Rodeo, om mode på TV. (Notera 1: WS skriver om film också. Bland annat. Notera 2: Jag måste verkligen få till bylinebilder för allt sånt här.)

Och så blev jag intervjuad i Aftonbladet apropå högskoleministerns uttalande om hobbykurser, eftersom jag råkade berätta på morgonmötet att jag läst lite olika spännande saker. Jag är väldigt nöjd med slutklämmen… (Även där är det roligt med bilden — jag blev fotad av en av tidningens fotografer, men sen smet han iväg på jobb utan att lämna ifrån sig bilderna, så det fick bli en snabb amatörlösning.)

14 kommentarer leave one →
  1. 25 januari, 2010 3:45 e m

    Jag blev så glad när jag såg en stor bild på dig på aftonbladets förstasida. :)

    • 25 januari, 2010 4:00 e m

      Tackar! De drog upp det nästan högst upp nu, såg jag nyss.

  2. 25 januari, 2010 4:55 e m

    Det var en kommentator som tyckte att artikeln inte var trovärdig och att ”Den där Julia Skott är troligen ingen riktig person”. Då garvade jag en stund. :)

    • 25 januari, 2010 5:43 e m

      Vad svarar man på det? ”DET ÄR JAG VISST DET!”

  3. 25 januari, 2010 5:00 e m

    Jag fick också se den i skolan!

  4. Den Konstfrälste permalänk
    25 januari, 2010 5:12 e m

    Oh dear! :o
    Så där kan du ju inte skriva när folk sitter på jobbet. Vissa utav oss försöker arbeta här!

  5. 25 januari, 2010 5:27 e m

    Och fina t-shirten har hon på sig också. Rolig artikel. :)

  6. 25 januari, 2010 5:49 e m

    Jamen, jag TYCKTE väl att det var du när jag läste rubriken över axeln på en kollega! Grattis, snyggt jobbat! :)

    • 25 januari, 2010 10:57 e m

      Sa du ”Jag känn… alltså, jag vet vem det är. Att hon finns på riktigt. Äh det var inget.”

  7. 25 januari, 2010 6:24 e m

    Suck. Stötte på liknande skepsis i och med att vi såg Dirty Diaries i skolan förra terminen. Den som tror att man rätt upp och ner skulle kunna bortse från porr och splatter har djupt bristande förståelse för filmvetenskapen som ämne. Särskilt eftersom porren haft så oerhört stor inverkan på både biografmarknaden, hemmavideomarknaden och internetkonsumtionen av film i stort.

    • 25 januari, 2010 10:56 e m

      Word.

      (Jag har ju som sagt en magister i romantiska komedier… du kan ju gissa hur det bemöts.)

  8. 25 januari, 2010 11:31 e m

    ”Särskilt eftersom porren haft så oerhört stor inverkan på både biografmarknaden, hemmavideomarknaden och internetkonsumtionen av film i stort.”

    Och mode. Och fotokonsten. Och samhället. Och sexualvanor. Och etc. etc.

  9. 30 januari, 2010 6:57 e m

    Åh, vad kul!
    Den artikeln läste jag och tänkte att den där ”Porr och Vålds”-kursen verkade riktigt spännande! Tråkigt om de tar bort de där små udda kurserna.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 110 andra följare