Skip to content

Give an idea, leave an idea.

20 juni, 2009

China Mieville, som skrivit en bok jag fått låna (och ännu inte hunnit läsa, ahem) av Med en kniv-Anders (gå dit och säg åt honom att börja blogga igen) har gästbloggat på Omnivoracious om att ha för många idéer, och för många idéer som man vet att man inte är bäst lämpad för. (Och om att dela med sig av dem man inte har användning för.)

Jag känner igen mig i båda fenomenen. Jag är en rent sanslös idéspruta, inom nästan alla discipliner (särskilt när jag kommer ihop mig med E; han och jag borde anställas av något produktionsbolag) och ibland kan det vara lite frustrerande. Särskilt när tvivlet kommer igång, när jag undrar vad jag tror egentligen.

I alla fall. Gå dit och sno nån av idéerna, om det känns så, och dela med er av era egna.

No comments yet

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 114 andra följare